Cum sa ne pregatim pentru sezonul sporturilor de iarna

Indiferent dacă este vorba de o vacanță de schi, snow-boarding sau o excursie de drumeții pe timpul iernii, pregătirea corpului este esențială pentru a vă menține vacanța lipsită de riscuri și pentru a vă permite să profitați la maximum.

Pregatirea fizica pentru calatoria dumneavoastra ar trebui sa inceapa cu 4-6 saptamani inainte de a calatori si sa va concentrati pe forta, flexibilitate si rezistenta / activitati de anduranta. Dacă aveți o problemă îndelungată sau preexistentă (de exemplu durerea de genunchiu), exercițiile specifice în timpul vacanței pot fi extrem de benefice pentru a vă asigura că atât dvs. (cât și genunchiul!) sunteți în cea mai bună formă posibilă pentru a preveni orice înrăutățire din simptomele dumneavoastră.

Una e sa te misti liber si gratios pe schiuri, fara sa resimti junghiuri si dureri, si alta e sa sa-ti pierzi respiratia dupa cateva minute de schiat, iar dupa o zi petrecuta pe partie sa te trezesti cu dureri musculare in tot corpul.
Iar daca esti novice intr-ale schiatului, vei deprinde acest sport mult mai repede si mai usor daca esti bine pregatit din punct de vedere fizic.
Corpul si sanatatea ta vor avea cel mai mult de castigat de pe urma unei bune pregatiri fizice inainte de a pasi pe partia de schi.
Pregatirea fizica cu un kinetoterapeut (terapia prin miscare), iti poate aduce multiple avantaje.
In primul rand, exercitiile sunt stabilite individual pentru fiecare persoana in parte, dupa o evaluare prealabila. Setul de exercitii recomandat fiecarei persoane in parte are drept scop sa previna intinderile musculare cauzate de sedentarismul prelungit. Pregatirea pentru schi presupune o pregatire fizica pentru a evita aparitia febrei musculare si/ sau a contracturilor si rupturilor musculare
Sedintele de kinetoterapie vor pune accent pe tonifierea musculara prin izometrie, pe intarirea ligamentelor si a tendoanelor, pe cresterea rezistentei la efort si marirea mobilitatii.
Asadar, inainte de a va pune schiurile sau claparii in picioare :
– Începeți un program de pregătire fizică destinat antrenării mușchilor și articulațiilor (eventual sub îndrumarea unui kinetoterapeut) cu 1 luna înaintea sezonului de schi;
– Efectuați câteva exerciții de încălzire/stretching inainte de practicarea sporturilor
– Adaptați practicarea schiului la posibilitățile voastre fizice și nu vă avântați pe pârtii care vă depășesc priceperea sportivă;
– Conștientizați ricurile la care vă expuneți la fiecare coborâre de pe pantă;
– Utilizați un echipament de schi adecvat și aveți grijă ca legăturile schiului să fie corect reglate.

About Author

Green Vibe Medical

Green Vibe Medical este o clinică de recuperare medicală din Sector 1, București. Activitatea noastră are ca scop starea de bine a pacientului prin tehnologia ultramodernă folosită și cu ajutorul unei echipe de persoane pasionate și profesioniste, care fac posibilă soluționarea cauzei și vindecarea oamenilor.

Leave a Comment

logo footer Green Vibe Medical

INFORMAȚII CONTACT:

Green Vibe SRL

+40 745 110 115
office@greenvibemedical.ro
Poiana Narciselor, Nr.5, Parter, Sector 1, București 010158
_____________
GREEN VIBE SRL
CUI: 37881317
NR. REG: J40/11067/2017